Dadou's Collection
Re: Dadou's Collection
j'aurais kiffé que tu nous dise une jeutel !
- minimorphee
- Archidémon des Autiss
- Messages : 5087
- Inscription : mar. mars 25, 2008 21:55
Re: Dadou's Collection
Rah non non je veux pas lire ça moi ça va pas toi et tes fantasmes cochons la !
Je ne connais pas tout ça ! Tu peux nous en dire plus ? Options disponibles, prix etc.
Moi j'ai juste un de base je crois ...
Mini
"Il y a bien longtemps, dans une galaxie lointaine, très lointaine... Les jeux étaient terminés avant d'être commercialisés et les développeurs n'amputaient pas leurs jeux d'une partie de leur contenu pour le revendre en DLC" Bloodbath
Re: Dadou's Collection
Voici les 2 model que j'ai:
Supergun Ultimate:
voici les fonctionnalités:
- Ecran LCD
- Connecteur DB15 pour P1 et P2.
- Potards de réglages des couleurs RVB
- Autofire P1 (activation via combinaison de bouton START + BT1 via controller P1)
- Autofire P2 (activation via combinaison de bouton START + BT1 via controller P2)
- Ajout de credit P1 (activation via combinaison de bouton START + BT2 via controller P1 + inter sur supergun)
- Ajout de credit P2 (activation via inter sur supergun, mais dans tous les jeux d'arcade le credit P1 alimente aussi le P2, suffit d'appuyer sur Start sur P2)
-Changement mode STEREO / MONO (activation via combinaison de bouton START + DOWN via controller P1)
-Changement mode MVS, JAMMA+ /PANDORA, ELF (activation via combinaison de bouton START + LEFT via controller P1, permet d'activer le mode 6 boutons sur les bornes "e" et "27" du connecteur JAMMA).
- Mode TEST via inter sur le supergun
- Mode SERVICE via inter sur le supergun
- Générateur de -5V pour ancienne carte jamma (Option)
- Bornier a vis pour integration dans une borne d'arcade (bouton + video + son et autres)
- Lecture des tensions 5V et 12V en instantané, visible sur écran LCD du supergun
- Compatible MVS, JAMMA+, PANDORA, ELF...
- Connecteur Kick harness compatible Kick harness Smallcab
- Deux cavaliers permettent d'ouvrir les liaisons boutons pour ne plus avoir de bug avec CPS2 + kick harness (borne c et 25) au verso de la carte.
Has Supergun:
voici les fonctionnalités:
- JAMMA, JAMMA+ and CHAMMA compatible
- DB15 controller ports (NeoGeo compatible, extended to support buttons 5 and 6)
- Programmable button layout
- Programmable rapid-fire (VSync synchronized, 6 different fire rates)
- Buttons 1-6 on the JAMMA connector (buttons 4-6 can be disabled)
- Buttons 4-6 on the “kick harness” connector
- Internal memory to store the button layout and rapid-fire settings
- RGB+CSync video output (75 Ohm impedance)
- Selectable video Low Pass Filter
- Video brightness regulation via one knob
- CSync buffer
- CSync regeneration (fixes video issues in the Taito F3 connected via the XRGB Mini)
- Selectable CSync level and impedance (~0.35Vp-p, 75 Ohm impedance or ~5Vp-p, high impedance, TTL)
-HSync and VSync outputs (~5Vp-p, high impedance, TTL)
- 8pin mini DIN connector for audio and video output (XRGB Mini pinout)
- 3.5mm jack connector for audio output (it will override the 8pin mini DIN audio output)
- Audio attenuation
- JAMMA (mono audio) or MVS (stereo audio) compatible
- Test and Service buttons
- Voltmeter
- 6pin power connector
- Acrylic glass case
- Modular build (the basic functionality can be expanded by using special modules)
Options:
- CPS2 kick harness
- CPS1 kick harness
- ST-V kick harness
- 3P4P adapter PCB - allows to connect Player 3 and Player 4
- CPS2 Player 3 and Player 4 harness for the 3P4P adapter (colours may vary)
- Konami Player 3 and Player 4 harness for the 3P4P adapter (compatible with X-Men, TNMNT I & II, Sunset Riders, Simpsons, Bucky O'Hare, Dark Adventure, Metamorphic Force, G.I. Joe)
- QSound (CPS1.5 Dash) Player 3 and Player 4 harness for the 3P4P adapter (compatible with Warriors of Fate, Cadillacs and Dinosaurs, Saturday Night Slam Masters, Muscle Bomber Duo: Heat Up Warriors) (colours may vary)
- System 11 Player 3 and Player 4 harness for the 3P4P adapter (colours may vary)
- HD15 adapter PCB. With this adapter you can connect the HAS with the OSSC using a standard VGA cable (it helps with the Taito F3, which won't work with the OSSC when connected via the Scart). You can also use a VGA->BNC cable to connect it directly to PVM/BVM monitors. The adapter comes with a set of spacers
- 8pin mini DIN to HD15 adapter PCB. With this adapter you can connect the HAS with the OSSC using a standard VGA cable (it helps with the Taito F3, which won't work with the OSSC when connected via the Scart). You can also use a VGA->BNC cable to connect it directly to PVM/BVM monitors. This adapter requires an 8pin mini DIN to 8pin mini DIN cable (pins must connect straight through end to end
il y aussi la rallonge Jamma:
- Supergun dedicated (not only for the HAS)
- Hard gold plated JAMMA edge contacts (not soft gold "ENIG")
- ~60 cm cables length (~68 cm total length)
- 2x16AWG for GND, 2x16 AWG for +5V, 1x18 AWG for -5V, 1x18 AWG for +12V, 22 AWG for everything else
- DIP switch to enable/disable buttons 4, 5, and 6 outputs on the JAMMA connector
- Compatible with the HAS kick harnesses (and it doesn't require any AUX harness between the HAS and the extension harness)
- Clean design with solid copper planes and no unnecessary vias
- Built-in voltmeter to monitor +5V
- 4mm thick plexiglass case for both ends of the harness
- Test and Service buttons (OMRON brand)
voila copier/coller de leur créateur ^^
Supergun Ultimate:
voici les fonctionnalités:
- Ecran LCD
- Connecteur DB15 pour P1 et P2.
- Potards de réglages des couleurs RVB
- Autofire P1 (activation via combinaison de bouton START + BT1 via controller P1)
- Autofire P2 (activation via combinaison de bouton START + BT1 via controller P2)
- Ajout de credit P1 (activation via combinaison de bouton START + BT2 via controller P1 + inter sur supergun)
- Ajout de credit P2 (activation via inter sur supergun, mais dans tous les jeux d'arcade le credit P1 alimente aussi le P2, suffit d'appuyer sur Start sur P2)
-Changement mode STEREO / MONO (activation via combinaison de bouton START + DOWN via controller P1)
-Changement mode MVS, JAMMA+ /PANDORA, ELF (activation via combinaison de bouton START + LEFT via controller P1, permet d'activer le mode 6 boutons sur les bornes "e" et "27" du connecteur JAMMA).
- Mode TEST via inter sur le supergun
- Mode SERVICE via inter sur le supergun
- Générateur de -5V pour ancienne carte jamma (Option)
- Bornier a vis pour integration dans une borne d'arcade (bouton + video + son et autres)
- Lecture des tensions 5V et 12V en instantané, visible sur écran LCD du supergun
- Compatible MVS, JAMMA+, PANDORA, ELF...
- Connecteur Kick harness compatible Kick harness Smallcab
- Deux cavaliers permettent d'ouvrir les liaisons boutons pour ne plus avoir de bug avec CPS2 + kick harness (borne c et 25) au verso de la carte.
Has Supergun:
voici les fonctionnalités:
- JAMMA, JAMMA+ and CHAMMA compatible
- DB15 controller ports (NeoGeo compatible, extended to support buttons 5 and 6)
- Programmable button layout
- Programmable rapid-fire (VSync synchronized, 6 different fire rates)
- Buttons 1-6 on the JAMMA connector (buttons 4-6 can be disabled)
- Buttons 4-6 on the “kick harness” connector
- Internal memory to store the button layout and rapid-fire settings
- RGB+CSync video output (75 Ohm impedance)
- Selectable video Low Pass Filter
- Video brightness regulation via one knob
- CSync buffer
- CSync regeneration (fixes video issues in the Taito F3 connected via the XRGB Mini)
- Selectable CSync level and impedance (~0.35Vp-p, 75 Ohm impedance or ~5Vp-p, high impedance, TTL)
-HSync and VSync outputs (~5Vp-p, high impedance, TTL)
- 8pin mini DIN connector for audio and video output (XRGB Mini pinout)
- 3.5mm jack connector for audio output (it will override the 8pin mini DIN audio output)
- Audio attenuation
- JAMMA (mono audio) or MVS (stereo audio) compatible
- Test and Service buttons
- Voltmeter
- 6pin power connector
- Acrylic glass case
- Modular build (the basic functionality can be expanded by using special modules)
Options:
- CPS2 kick harness
- CPS1 kick harness
- ST-V kick harness
- 3P4P adapter PCB - allows to connect Player 3 and Player 4
- CPS2 Player 3 and Player 4 harness for the 3P4P adapter (colours may vary)
- Konami Player 3 and Player 4 harness for the 3P4P adapter (compatible with X-Men, TNMNT I & II, Sunset Riders, Simpsons, Bucky O'Hare, Dark Adventure, Metamorphic Force, G.I. Joe)
- QSound (CPS1.5 Dash) Player 3 and Player 4 harness for the 3P4P adapter (compatible with Warriors of Fate, Cadillacs and Dinosaurs, Saturday Night Slam Masters, Muscle Bomber Duo: Heat Up Warriors) (colours may vary)
- System 11 Player 3 and Player 4 harness for the 3P4P adapter (colours may vary)
- HD15 adapter PCB. With this adapter you can connect the HAS with the OSSC using a standard VGA cable (it helps with the Taito F3, which won't work with the OSSC when connected via the Scart). You can also use a VGA->BNC cable to connect it directly to PVM/BVM monitors. The adapter comes with a set of spacers
- 8pin mini DIN to HD15 adapter PCB. With this adapter you can connect the HAS with the OSSC using a standard VGA cable (it helps with the Taito F3, which won't work with the OSSC when connected via the Scart). You can also use a VGA->BNC cable to connect it directly to PVM/BVM monitors. This adapter requires an 8pin mini DIN to 8pin mini DIN cable (pins must connect straight through end to end
il y aussi la rallonge Jamma:
- Supergun dedicated (not only for the HAS)
- Hard gold plated JAMMA edge contacts (not soft gold "ENIG")
- ~60 cm cables length (~68 cm total length)
- 2x16AWG for GND, 2x16 AWG for +5V, 1x18 AWG for -5V, 1x18 AWG for +12V, 22 AWG for everything else
- DIP switch to enable/disable buttons 4, 5, and 6 outputs on the JAMMA connector
- Compatible with the HAS kick harnesses (and it doesn't require any AUX harness between the HAS and the extension harness)
- Clean design with solid copper planes and no unnecessary vias
- Built-in voltmeter to monitor +5V
- 4mm thick plexiglass case for both ends of the harness
- Test and Service buttons (OMRON brand)
voila copier/coller de leur créateur ^^
- nonodavdav
- Autiss à interner
- Messages : 2730
- Inscription : mar. nov. 27, 2007 19:26
Re: Dadou's Collection
J'ai quelques souvenirs de ce jeu dans un bistro Auxerrois. Avec les yeux de collégien fan de dbz c'était incroyable !!!
On est assez loin de DB fighterZ
C'est un pcb original ou un bootleg ?
On est assez loin de DB fighterZ
C'est un pcb original ou un bootleg ?
Re: Dadou's Collection
A oui c'est pas pareil
Original, je n'aime pas les Bootleg
Original, je n'aime pas les Bootleg
- nonodavdav
- Autiss à interner
- Messages : 2730
- Inscription : mar. nov. 27, 2007 19:26
Re: Dadou's Collection
C'est beau du pcb original !!!
Edit: Je viens de regarder un let's play. C'est pas aussi moche que j'imaginais. Je comprends mieux comment on pouvait péter un boulon avec notre objectivité de l'époque sur un jeu comme ça.
Edit: Je viens de regarder un let's play. C'est pas aussi moche que j'imaginais. Je comprends mieux comment on pouvait péter un boulon avec notre objectivité de l'époque sur un jeu comme ça.
Re: Dadou's Collection
Toutes proportions gardées, ça rappelle beaucoup la saga Butoden, notamment dans les animations.
http://www.oldiesrising.com/AmanoSkin : Mon p'tit site sur les zoldies
Re: Dadou's Collection
Je possède Chou Dragonball Z / Super Dragonball Z sur Namco System 256 mais je ne l'ai encore jamais testé (je ne sais donc même pas s'il fonctionne) et niveau hardware c'est beaucoup moins sexy que ton PCB :)
Re: Dadou's Collection
Manuwaza - Oui mais j'avoue qu'il manque un peu d'attaques
io - Je te le prends si tu n'en veux pas
io - Je te le prends si tu n'en veux pas